Στην τηλεόραση του Attica και τον δημοσιογράφο Γιώργο Μελιγγώνη μίλησε ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας.
Ο Χάρης Δούκας επισήμανε ότι «ο μετασχηματισμός της Αθήνας πρέπει να ξεκινήσει από τις γειτονιές», ενώ ανέδειξε τις παθογένειες της δημαρχίας Μπακογιάννη, επισημαίνοντας: «Το 2019 ο κ. Μπακογιάννης είχε πει ότι θα αλλάξει, θα ενισχύσει και θα αναβαθμίσει το 80% των πεζοδρομίων. Tο 2020, μίλησε συγκεκριμένα για 200.000 τ.μ., αλλά μάθαμε τελικά ότι αναβάθμισε μόνο 70.000 τ.μ. πεζοδρομίων, δηλαδή το ένα τρίτο του στόχου που ο ίδιος έβαλε. Είπε επίσης ότι για την ανακύκλωση στόχος το 2023 ήταν το 24%, κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και τελικά παρέδωσε 3,4%. Στον προϋπολογισμό του 2022, 35 εκατομμύρια ευρώ ήταν διαθέσιμα για ενεργειακή αναβάθμιση του οδοφωτισμού. Ξέρετε πόσα απορροφήθηκαν; Με βάση τα δικά του στοιχεία; Μηδέν. Κοινώς, τα χρήματα αυτά και πολλά άλλα πήγαν περίπατο.»
Ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων μίλησε για την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται πολλά σχολικά κτίρια στον Δήμο της Αθήνας, σχολιάζοντας: «Πήγα στον αγιασμό του 19ου Γυμνασίου Αθηνών. Είναι ένα σχολείο στο οποίο είχαν πάει 200 μαθητές προσωρινά πριν πέντε χρόνια, και παραμένουν εκεί υπό άθλιες συνθήκες. Αλλά και στο 54ο νηπιαγωγείο στον Βοτανικό τα παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερς. Για εμάς, η εκπαίδευση θα είναι προτεραιότητα.»
Ο Χάρης Δούκας σημείωσε ότι ο Δήμος Αθηναίων έχει τη δυνατότητα να εξοικονομήσει πολλά χρήματα, αναβαθμίζοντας το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού της πρωτεύουσας, τονίζοντας:
«Εάν αλλάξεις τους ενεργοβόρους συμβατικούς λαμπτήρες στους δρόμους και τοποθετήσεις άλλους νέας τεχνολογίας, θα εξοικονομήσεις αρκετά χρήματα και θα μπορείς να μειώσεις τα δημοτικά τέλη. Η Αθήνα έχει πολύ ακριβά δημοτικά τέλη. Στον Κολωνό, στο Ρουφ και στα Σεπόλια οι κάτοικοι πληρώνουν πολύ ακριβότερα δημοτικά τέλη, σε σχέση με τη Γλυφάδα και το Μαρούσι. Και τι προσφέρει η Αθήνα; Προσφέρει ποιότητα αέρα; Έχουμε από τους χαμηλότερους δείκτες σε ποιότητα αέρα σε όλη την Ευρώπη, και μάλιστα με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε οξυγόνο. Η Αθήνα είναι μια πόλη σκληρή περιβαλλοντικά. Το κέντρο και άλλες περιοχές είναι αβίωτες, με πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι. Για εμάς το οξυγόνο είναι ζωή, δεν είναι εργολαβία. Έχουμε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση για τον τρόπο που πρέπει να αναβαθμιστεί περιβαλλοντικά η πόλη. Δεν χρειάζεται μεγάλους εργολάβους και χορηγούς, αλλά πρέπει να πατήσει στα πόδια της, να στηριχθεί στους ανθρώπους της, τους επιστήμονες της και να χαράξει τον δικό της δρόμο. Έτσι θα γίνει μια πόλη που θα ζει κανείς με αξιοπρέπεια.»
Τέλος, ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων για την κυκλοφοριακή συμφόρεση στο κέντρο της Αθήνας υπογράμμισε: «Τον Φεβρουάριο του 2023, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επικύρωσε την καταδίκη της χώρας μας για την κακή ποιότητα του αέρα και δεν έγιναν ενέργειες για να βελτιωθεί η κατάσταση. Αυτή τη στιγμή γίνεται στο κέντρο ένα λάθος πείραμα. Έχει κλείσει η Βασιλίσσης Όλγας και έχει κοπεί η Αθήνα στα δύο. Για παράδειγμα, για να μετακινηθείς από το Μετς προς την Ακρόπολη, πρέπει να περάσεις από Σύνταγμα ή Ομόνοια. Με βάση ποιά μελέτη έγινε αυτό; Eκτός από το χάος του ‘Μεγάλου περιπάτου’, υπάρχουν και μια σειρά από κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που δημιουργούν χάος στους δρόμους. Πρέπει να απομακρύνουμε τα οχήματα από το κέντρο της πόλης, όπως γίνεται σ’ όλες τις μεγάλες πόλεις, αλλά με σχέδιο και πρόταση. Πρέπει να φτιάξουμε δημοτικές συγκοινωνίες, που να συνδέονται σωστά με το μετρο. Αυτή τη στιγμή, οι ποδηλατόδρομοι είναι “τυφλοί”. Τώρα, ο ποδηλάτης αναγκάζεται να μεταφέρει το ποδήλατο του από περιοχή σε περιοχή, για να μπορέσει να κάνει ποδήλατο μόλις 20 λεπτά. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν με ομαλό σχέδιο, ενισχύοντας τα ΜΜΜ, τη δημοτική αστυνομία και κατασκευάζοντας ποδηλατοδρόμους, ώστε να περιορίσουμε μέσα στη τετραετία κατά 50% την κυκλοφοριακή φόρτιση στο κέντρο της Αθήνας».